پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آموزش برنامه کرل( قسمت اول )
نوشته شده در 8 آبان 1389
بازدید : 1819
نویسنده : TAKPAR

بنام خدا

 

دوست داشتن عرضه مي خواد و دوست داشته شدن لياقت.

 

آموزش برنامه کرل( قسمت اول )

 

   Corel draw چيست؟

اين برنامه يكي از برنامه هاي طراحي و گرافيك محسوب مي شود. يك برنامه مبتني بر بردارهاي رياضي، بدين معني كه شما وقتي در صفحة طراحي Corel draw موضوعي را رسم مي كنيد آن موضوع توسط فرمولهاي رياضي تعريف مي شوند...


:: موضوعات مرتبط: ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ , آﻣﻮزش و ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت , ,
:: برچسب‌ها: آموزش برنامه کرل کورل گرافیک corel draw ,



استانداردهاي بروشور
نوشته شده در 8 آبان 1389
بازدید : 2017
نویسنده : TAKPAR

استانداردهاي بروشور

وقتي يك بروشور طراحي مي كنيد بايد به نحوه استفاده از بروشور كالما توجه داشته باشيد. بروشور نوعي تبليغات چاپي است كه هدف آن ترويج اطلاعات يا تبليغ ...


:: موضوعات مرتبط: ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ , آﻣﻮزش و ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت , ,
:: برچسب‌ها: استانداردهاي بروشور ساخت ,



بازدید : 1803
نویسنده : TAKPAR

یکی از تغییرات مفیدی که می توان در ویندوز ویستا ( Vista ) انجام داد مخفی کردن عبارت Delete از منوی سطل آشغال ( Recycle Bin ) ویندوز ویستا می باشد و با انجام این کار در واقع مانع از پاک شدن اتفاقی آیکون سطل آشغال از صفحه دسکتاپ خواهیم شد .

در این آموزش با ترفندی بسیار ساده و از طریق رجیستری ویندوز ویستا می توان فرمان Delete را با فرمان ...Search جایگزین کرد .


:: موضوعات مرتبط: ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ , ,
:: برچسب‌ها: مخفی کردن عبارت Delete از منوی سطل آشغال در ویندوز ویستا ,



اولین مادربورد شرکت Asus مجهز به USB3
نوشته شده در 18 مهر 1389
بازدید : 1844
نویسنده : TAKPAR

برای بزرگ نمایی بروی تصویر کلیک کنید شرکت Asus چهارشنبه هفته گذشته اولین مادربورد خود که به USB3  مجهز میباشد را رونمایی کرد. (( یو اس بی های فوق سرعت یا اصطلاحا SuperSpeedUSB که سرعت انها 10 برابر سرعت یو اس بی های معمولی میباشد به نام USB3 شناخته می شوند )) .

این مادربورد یعنی  P7DP55DE-E Premium  مجهز به دو  پورت USB 3.0 ، ده پورت usb2 ، شش پورت ساتا با سرعت 3 گیگا بایت بر ثانیه و نکته بسیار جالبتر  دو پورت ساتا با سرعت 6 گیگا بایت بر ثانیه !!

دوستان با کلیک بروی تصویر زیر می توانند اطلاعات فنی بیشتری در مورد این مادربورد کسب کنند. 

با کلیک بروی تصویر می توانید  اطلاعات فنی بیشتری کسب کنید - MPcomputer.ir

 منبع :  MPcomputer.ir


:: موضوعات مرتبط: ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ , ,
:: برچسب‌ها: اولین مادربورد شرکت Asus مجهز به USB3 ,



Notepad هم میتواند شکسته شود !!!!!
نوشته شده در 18 مهر 1389
بازدید : 1806
نویسنده : TAKPAR

دیروز برای انجام یک کاری مجبور شدم در مورد نرم افزار Notepad در اینترنت کمی تحقیق کنم که متوجه این قضیه جالب و کمی خنده دار شدم که نرم افزار Notepad در ویندوز xp هم میتونه شکسته یشه .

برای انجام این کار عبارت this app can break ( به معنای : این برنامه کابری هم میتواند بشکند ) را در برنامه Notepad بنویسید و آنرا با هر اسمی که تمایل دارید ذخیره کنید . حال این فایل ذخیره شده را باز کنید ُ به جای عبارت this app can break شما باید یک سری مستطیل ببینید !!!

لبته این نکته رو هم باید بگم که این مشکل در Notepad ویندوز ویستا برطرف شده است .


:: موضوعات مرتبط: ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ , ,
:: برچسب‌ها: Notepad هم میتواند شکسته شود !!!!! ,



بازدید : 1876
نویسنده : TAKPAR

آموزش کامپیوتر و نرم افزار - ایجاد پوشه جدید با استفاده از Quick Launch  در ویندوز XP  

هدف من از این اموزش ارائه یک روش بسیار جالب و ابتکاری برای ایجاد سزیع یک فولدر جدید در سیستم عامل ویندوز ایکس پی می باشد . در حالت عادی بسیاری از کاربران سیستم عامل ویندوز با کلیک راست کردن و انتخاب عبارت New از منوی کلیک راست یک فولدر جدید ایجاد میکنند اما روشی که امروز میخام آموزش بدم کمی متفاوت است و در برخی از موارد سرعت آن از روش معمولی بالاتر می باشد، البته در کنار این روش نحوه ایجاد فولدر با استفاده از صفحه کلید ( کیبورد ) را نیز آموزش میدهم .

 1- ایجاد پوشه با استفاده از Quick Launch در ویندوز XP

 2- ایجاد پوشه با استفاده از میانبر صغحه کلید در  ویندوز XP ، ویندوز ویستا ( Vista ) . ویندوز 7


:: موضوعات مرتبط: ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ , ,
:: برچسب‌ها: ایجاد پوشه جدید با استفاده از Quick Launch در ویندوز XP !!! ,



بازدید : 1849
نویسنده : TAKPAR

امروز قصد دارم نرم افزار Shock Desktop 3D که برای سیستم عامل ویندوز ویستا و ایکس پی می باشد را به دوستان معرفی کنم . این نرم افزار رایگان به شکلی بسیار جالب دسکتاپ و کلیه آیکون ها موجود بروی دسکتاپ را به صورت سه بعدی در می آورد ( تصویر زیر تصویر دسکتاپ کامپیوتر من می باشد که با استفاده از این نرم افزار سه بعدی شده است ) .

 

دسکتاپ سه بعدی - MPcomputer

کار کردن با نرم افزار Shock Desktop 3D بسیار راحت می باشد و با اجرای این نرم افزار فورا محیط دسکتاپ ویندوز Xp و ویندوز ویستا به صورت سه بعدی ( 3D ) در می آید و نکته ای که بسیار جالب توجه است اینکه با سه بعدی شدن دسکتاپ حرکت آیکون ها نیز سه بعدی می شود !!!!


:: موضوعات مرتبط: ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ , ,
:: برچسب‌ها: دسکتاپ سه بعدی برای ویندوز XP و ویندوز ویستا ( Vista ) ,



بازدید : 1845
نویسنده : TAKPAR

نرم افزار Fence یک نرم افزار رایگان میباشد که محصول شرکت stardock می باشد و برای سیستم عامل های ویندوز ایکس پی ( xp ) ، ویندوز ویستا ( Vista ) و ویندوز هفت  ( Windows 7 ) طراحی شده است . این نرم افزار به کاربران ویندوز این اجازه را می دهد که نواحی سایه دار و بسیار زیبایی ( مطابق تصویر زیر ) که مانند حصار می باشد را بروی آیکون های دسکتاپ ایجاد کنند و آیکونهای دسکتاپ را به راحتی در داخل این پنجره ها کنترل و دسته بندی کنند . عملکرد این نرم افزار مشابه دسته بندی آیکون ها در پنجره MY computer می باشد که در پنجره MY computer شما می توانید درایوها ، پوشه ها و .... را به طور جداگانه دسته بندی کنید . این نرم افزار با ایجاد پنجره هایی که قابل جابجایی ،تغییر حجم و نام گذاری میباشند ، آیکون های دسکتاپ را مرتب می کند و پوشه ها ، برنامه ها ، عکس ها و ...... در پنجره های جداگانه ای قرار می دهد و شما می توانید به راحتی محتویات داخل هر پنجره را تغییر دهید و حتی آنها را با دوبار کلیک کردن آنها را مخفی کنید .


:: موضوعات مرتبط: ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ , ,
:: برچسب‌ها: حصار کشی بروی آیکون های دسکتاپ با نرم افزار Fence ,



بازدید : 1832
نویسنده : TAKPAR

امروز قصد دارم نرم افزار بسیار مفیدی را به دوستان معرفی کنم که شاید خیلی از دوستان با این نرم افزار و قابلیت بسیار خوب آن آشنا نیستند. نرم افزار رایگان StrokeIt یک نرم افزار بسیار کوچک ( با حجم 136 کیلو بایت !!) اما بسیار جذاب و دارای قابلیتی بسیار عالی می باشد . این نرم افزار به شما این اجازه را می دهد که با استفاده از حرکات مختلف اشاره گر موس برنامه های را در داخل کامپیوتر خود کنترل کنید . این نرم افزار به طور پیش فرض بالغ بر 50 نوع حرکت موس را می شناسد و این قابلیت را دارد که حرکت های جدید نیز به این نرم افزار توسط کاربر اضافه شود . نکته قابل توجه در این نرم افزار این میباشد که قابل نصب بروی کلیه ورژن های ویندوز ( ویندوز 95 تا ویندوز 7 ) می باشد . تقریبا نزدیک به دو ماه است که از این نرم افزار اسفاده می کنم و کار کردن با ویندوز با استفاده از این نرم افزار برای من بسیار راحت تر شده به عنوان مثال به جای کلیک برای بروی آیکون مرورگر اینترنت اکسپلورر فقط کافی حرف W را با استفاده از موس بکشم یا به جای استفاده از دکمه های Back و Forward در در سیستم عامل ویندوز و مرورگر اینترنت کافیست موس را به سمت راست و یا چپ بکشم تا به صفحه قبل و یا بعد بروم یا حتی در نرم افزار هایی همچون فتوشاپ ، آفیس ، اتوکد و ... به جای کلیک بروی دکمه Undo حرف U را با موس می کشم . به نظر خودم استفاده از این نرم افزار در کنار سیستم عامل ویندوز باعث می شود که راحت تر و سریع تر برنامه ها را کنترل و اجرا کنیم و نصب این نرم افزار را به کلیه دوستان پیشنهاد می کنم .


:: موضوعات مرتبط: ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ , ,
:: برچسب‌ها: با حرکت دادن اشاره گر موس برنامه ها را کنترل کنید !! ,



بازدید : 1850
نویسنده : TAKPAR

یکی از راه های بسیار مناسب برای نصب سیستم عامل های مختلف (operating systems ) بروی برخی از کامپیوتر ها  ( مانند نت بوک ها ( Netbook ) که فاقد دیسک خوان DVD و CD می باشند ) استفاده از حافظه های جانبی مانند فلش مموری ها ( Flash memory ) می باشد. در حالت عادی اگر یک کاربر کامپیوتر کلیه محتویات دی وی دی نصب ویندوز ویستا یا هر سیستم عامل دیگری را در داخل یک فلش مموری بریزد نمی تواند از این فلش مموری برای نصب سیستم عامل بروی کامپیوتری که سیستم عامل ندارد استفاده کند زیرا این حافظه جانبی قابلیت بوت شدن را ندارد . خوشبختانه با استفاده از برنامه Command Prompt سیستم عامل ویندوز ویستا و ویندوز هفت به راحتی و بدون نیاز به نرم افزار های جانبی ، دوستان می توانند یک فلش مموری قابل بوت بسازند و بعد از ساختن فلش مموری قابل بوت محتویات سی دی و یا دی وی دی نصب سیستم عامل را بروی این فلش مموری کپی کنند و از آن برای نصب سیستم عامل استفاده کنند .


:: موضوعات مرتبط: ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ , ,
:: برچسب‌ها: نحوه ساخت یک فلش مموری قابل بوت ( Bootable USB Key ) ,



بازدید : 2006
نویسنده : TAKPAR

تصویر این آموزش مربوبط به دسکتاپ کامپیوتر خودم می باشد که که در بکگراند دسکتاپم فایل Rain-MPcomputer رو قرار دادم همان طور که دوستان اطلاع دارند در حالت عادی نمی توان تصاویر متحرک از نوع فلش ، فیلم ، تصویر با فرمت Gif و ...... را برای پس زمینه دسکتاپ سیستم عامل ویندوز انتخاب کرد و این سیستم عامل از این لحاظ دارای محدودیت است . از طرف دیگه نرم افزارهایی در این زمینه وجود دارد که این امکان را به کاربر سیستم عامل ویندوز می دهد که تصاویر متحرک در پس زمینه ویندوز قرار دهند مانند نرم افزار Screen2Dream که با این نرم افزار می توان محافظ صفحه نمایش را به عنوان پس زمینه دسکتاپ انتخاب کرد ولی ایرادی که این نرم افزار دارد این می باشد که حافظه رم ( RAM ) بسیار زیادی مصرف می کند و عملکرد سیستم را بسیار کند می کند . برای رفع این مشکل و اینکه دوستان بتوانند یک تصویر متحرک در پس زمینه دسکتاپ خودشون قرار بدهند من با استفاده از چند فایل فلش ( Flash ) بسیار زیبا که از طریق اینترنت تهیه کرده ام و کاملا متناسب برای دسکتاپ می باشند و با تغییر و تبدیل آنها به فرمت Html ، این امکان را برای بازدید کنندگان سایتم فراهم کرده ام که می توانند این تصاویر متحرک بسیار زیبا از نوع فلش را بدون نیاز به نرم افزاری در پس زمینه دسکتاپ خود قرار دهند و نکته بسیار مفیدی که این تصاویر ذارند این می باشد که هیچ تاثیری بر عملکرد سیستم از لحاظ مصرف رم ( RAM ) نمی گذارد .


:: موضوعات مرتبط: ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ , ,
:: برچسب‌ها: تصاویر متحرک در پس زمینه ( Background ) دسکتاپ ویندوز قرار دهید ! ,



بازدید : 1621
نویسنده : TAKPAR

در این آموزش قصد دارم سه روش جالب برای افزایش امنیت فایل ها در ویندوز به دوستان معرفی کنم .

روش اول : قفل کردن یک پوشه به گونه ای که با کلیک بروی این پوشه به جای آن که محتویات داخل پوشه باز شود محتویات یک پوشه دیگر و مسیر دیگری در ویندوز XP نمایش داده میشود .

روش دوم : مخفی کردن انواع مختلف فایل ها در یک عکس :

در این روش جالب دوستان میتوانند یک یا چند نوع فایل مختلف ( مانند txt, exe, mp3, avi و .... ) را در یک عکس با فرمت JPG مخفی کنند . با کلیک بروی این عکس به هیچ عنوان فایل های شما باز نخواهد شد و فقط عکس قابل مشاهده خواهد بود و کاربر به هیچ عنوان شک نخواهد کرد که در این عکس فایل و یا حتی نرم افزاری مخفی شده است .

روش سوم : استفاده از نرم افزار TrueCrypt

با استفاده از نرم افزار رایگان و بسیار مفید TrueCrypt میتوان یک و یا چند درایو مجازی درست کرد و اطلاعات مهم را در داخل این درایوهای مجازی کپی کرد . این درایوهای مجازی را میتوان از طریق خود نرم افزار و با وارد کردن پسورد در پنجره MY computer فعال کرد و زمانی که به این درایوها احتیاجی نداریم آنها را غیر فعال و مخفی کنیم .


:: موضوعات مرتبط: ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ , ,
:: برچسب‌ها: چند روش بسیار جالب برای افزایش امنیت فایل ها در ویندوز ,



بازدید : 1702
نویسنده : TAKPAR

یکی از رایج ترین کارهایی که تایپیست های حرفه ای انجام میدهند کشیدن حروف و کلمات برای زیباسازی متن تایپ شده است. شما نیز میتوانید با استفاده از این ترفند متون خود را در داخل ویندوز بکشید.

 

کشیدن حروف و کلمات برای زیباسازی متن

برای این کار:
کافی است در هر مکانی از ویندوز ، زبان ویندوز را روی فارسی تنظیم کنید.
سپس حرف مورد نظر خود را تایپ کرده و کلیدهای ترکیبی Shift+J را دو سه بار همزمان بفشارید.
تا نتیجه مطلوب تان را به دست آرید

 


:: موضوعات مرتبط: ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ , ,
:: برچسب‌ها: کشیدن حروف و کلمات برای زیباسازی متن در هر بزنامه حتی فتوشاپ , کورل و , , , ,



بازدید : 1674
نویسنده : TAKPAR

 در برنامه word اگر اعدادی را که به صورت انگلیسی تایپ شده اند بخواهیم به شکل فارسی تغییر دهیم چه کاری باید انجام داد؟
برای این کار می توانید کلاً اعداد را در برنامه word ‌ خود فارسی کنید. برای فارسی کردن اعداد به صورت کلی در منوی tools‌ روی options کلیک کنید. سپس وارد قسمت complex scripts شوید.
در مقابل Numeral برای اینکه همه اعداد فارسی شوند گزینه Hindi را انتخاب نمایید.
برای اینکه اعداد در هر متن متناسب با آن متن باشند هم می توانید گزینه context را انتخاب کنید.

اما در فرانت پیج چگونه اعداد را به فارسی بنویسیم؟

در فرانت پیج کافی است تا اعداد خود را به جایی اعداد پایین داخل دو تا تگ تایپ کنید تا نتیجه دلخواه تان را ببینید  

 


:: موضوعات مرتبط: ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ , ,
:: برچسب‌ها: تبدیل اعداد از انگلیسی به فارسی در مایکروسافت ورد و مایکروسافت فرانت پیج ,



42 عدد ویکتور بسیار جالب
نوشته شده در 18 مهر 1389
بازدید : 1702
نویسنده : TAKPAR

42 عدد ویکتور بسیار جالب

download

بازم بذارم؟


:: موضوعات مرتبط: ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ , ,
:: برچسب‌ها: 42 عدد ویکتور بسیار جالب ,



یک نکته عجیب در ویندوز!
نوشته شده در 18 مهر 1389
بازدید : 1648
نویسنده : TAKPAR

 یک پوشه جدید ایجاد کنید (راست کلیک کنید و از New بر روی Folder کلیک کنید).
سپس برای نام آن عبارت con را تایپ کنید.
نکته جالب این موضوع اینجاست!
شما هرگز فولدری با نام con ایجاد کرده نمی توانید!

 


:: موضوعات مرتبط: ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ , ,
:: برچسب‌ها: یک نکته عجیب در ویندوز! ,



بازدید : 1660
نویسنده : TAKPAR

 براي اينكار مراحل زير را به ترتيب انجام می دهيم

اول در Run تايپ می كنيم regedit  حالا مسير زير را طي كنيم

HKEY_CuRRent_User=>Software=>Yahoo=>Pager=>Test

حالا روي صفحه باز شده راست كليك كنيد و در قسمت New

DWORD Value را انتخاب می کنیم. اسمش را plural گذاشته و اینتر می کنیم

حالا plural را باز كرده و value data را به 1 تغییر داده و ok می کنیم. حالا هر چند تا مسنجر كه دوست داشته باشیم می توانیم باز کنیم


:: موضوعات مرتبط: ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ , ,
:: برچسب‌ها: باز كردن چندين آيدي در ياهو مسینجر بدون هيچ برنامه اي ,



بازدید : 1619
نویسنده : TAKPAR

ضبط و عكس برداري از صفحه ي مونيتور يكي از اركان بسيار مفيد در ساخت آموزش هاي الكترونيك مخصوصا آموزش هاي مرتبط با نرم فزارهاي كاربرديست.  در اين روش كاربر به از نزديك با محيط كار آشنا مي شود و همزمان هم به صورت عملي و هم تئوري آموزش ديده مي شود . حال وجود يك نرم افزار قدرتمند در اين زمينه كارايي شما را در ساخت هرچه بهتر آموزش الكترونيك كمك خواهد كرد

SnagIt محصول قدرتمند شركت ‏TechSmith نام محبوب ترين و معروف ترين نرم افزار در زمينه ي عكس برداري از صحنه ي مونيتور و انجام كارهاي و ويرايش هاي مربوطه است  . اين نرم افزار به آساني با ابزارهاي متنوع و مفيد خود به شما امكان ضبط هر نوع تصويري را از محيط مونيتور شما همراه با تمامي نشانه ها و هرچه كه به چشم مي بينيد را به طرق مختلف به صورت يك فيلم با كيفيت ذخيره و در صورت نياز شما به زيبايي هر چه تمام تر ويرايش مي كند . توانايي قدرتمند در به اشتراك گذاردن فيلم هاي ساخته شده از ديگر ويژگي هاي خوب اين محصول است . آخرين نسخه ي ارائه شده ي نرم افزا توسط سايت سازنده نسخه ي 8.10 مي باشد كه در ادامه با توانايي هاي مختلف آن بيشتر آشنا مي شويم :

به اشتراك گذاري آسان از طريق ايميل : به آساني در هنگام كار با محيط هر نرم افزاري كه باشيد, SnagIt قادر به عكس برداري از صفحه و زمان مورد نظر شما همراه با ويرايش آن است و بلافاصله تنها با يك عمليات ساده Drag&Drop قادر به اضافه كردن اين تصوير به متن ايميل خود خواهيد بود .

دادن خلاقيت هاي فايل فلش به تصوير گرفته شده ي شما : ويراستار اين نرم افزار قادر به انجام ويرايش ها, دادن افكت ها, اضافه كردن ويديو و يا ايجاد اسلايد شو هاي متفاوت در تصاوير است و مي تواند آنها به صورت فايل SWF فلش ذخيره كند!

ضبط تصاوير مونيتور همراه با تمامي جزييات : نرم افزار قادر به ضبط تمامي جزييات, عنوان ها, نشانه ي موس و هر آن چه با چشم در صفحه ي مونيتور مبينيد است .

و ......

TechSmith SnagIt را مي توانيد از اينجا :

دانلود كنيد نسخه ي 8.10 را با حجم حدود 13.2 مگابايت


:: موضوعات مرتبط: ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ , ,
:: برچسب‌ها: TechSmith SnagIt 8 , 10 قدرتمندترين نرم افزار عكس برداري از مونيتور ,



تقویم 1389 جنتری سال 1389
نوشته شده در 18 مهر 1389
بازدید : 1694
نویسنده : TAKPAR

برای دیدن تقویم در اندازه واقعی، روی آن کلیک کنید


:: موضوعات مرتبط: ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ , ,
:: برچسب‌ها: تقویم 1389 جنتری سال 1389 ,



بازدید : 2930
نویسنده : TAKPAR